Akumulatory firmy Centra są zaliczane do światowej czołówki, potwierdza to uzyskanie w kwietniu 2005 r. przez poznański zakład nagrody jakości Forda Q1. Potwierdzają to również certyfikaty takie jak: ISO 9002 i VDA 6.1 ( norma wymagana przez niemiecki przemysł samochodowy ). W styczniu 2001 roku Centra uzyskała certyfikat ISO/TS 16 949 i ISO 14001 co potwierdza jakość i solidność produktów. Dzięki wdrożeniu, systemów zarządzania jakością i środowiskiem Centra dostarcza akumulatory do takich firm jak FIAT Auto Poland w Tychach , JAGUAR w Wielkiej Brytanii, TPCA czyli Toyota Peugeot, Citroen w Kolinie na SŁOWACJI.

Do produkcji akumulatorów serii CENTRA PLUS wykorzystano najnowocześniejsze technologie produkcji wsparte wiedzą i doświadczeniem współpracujących z nami czołowych producentów samochodów osobowych. Dzięki takiemu podejściu firma potrafi sprostać wysokim wymaganiom użytkowników większości aut. Tajemnica popularności akumulatora CENTRAPLUS tkwi w jego parametrach, które zapewniają rozruch samochodu w każdych, również niekorzystnych warunkach atmosferycznych. CENTRAPLUS zalecana jest użytkownikom aut ze standardowym i bogatszym wyposażeniem, dla których skuteczny rozruch to istotny problem.

Zalety akumulatora Centra PLUS

  • Doskonałe parametry rozruchowe.
  • Wysoki standard bezpieczeństwa – specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów.
  • Technologia Ca/Ca – dłuższy okres przechowywania bez konieczności doładowywania i utraty parametrów.
  • Magiczne oczko – użyteczny wskaźnik stanu naładowania.
  • Całkowicie bezobsługowy (wg normy EN).
  • Najszersza gama akumulatorów do aut azjatyckich.
  • 2 lata gwarancji
KRATKA 3 DX – tajemnica każdego akumulatora Centra

Wzmocniona siatka w kształcie rombu sprawia, że masa aktywna jest trwale związana z siatką, przez co uzyskuje się lepsze parametry elektrycznej i dłuższą żywotność akumulatora.

Akumulator Centra Futura

Nowe akumulatory Centra Futura Carbon Boost ładują się do 1.5 raza szybciej dzięki zastosowaniu opatentowanych dodatków węglowych. Technologię te odkryto podczas prac rozwojowych na gamami AGM i EFB, co doprowadziło do polepszenia zdolności przyjmowania ładunku i znaczącego skrócenia czasu ładowania. Akumulator Centra Futura Carbon Boost został zaprojektowany , aby sprostać ekstremalnym temperaturom i wymaganiom pojazdów z bogatym wyposażonym, intensywnie użytkowanym.

Technologia Carbon Boost + 3 DX

  • 30% więcej mocy rozruchowej
  • do 1.5 raza szybsze doładowanie
  • idealna do bogato wyposażonych aut z mocnymi silnikami
  • zastosowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz w ruchu miejskim
  • Spełnia wymogi OE (Original Euqipment)
budowa akumulatora centra futura

W wyniku rozładowania akumulatora nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne akumulatora, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana do rozpuszczenia siarczanów, co obniża efektywność ładowania.
Wysoko powierzchniowy węgiel w akumulatora Centra Futura Carbon Boost zapewnia doskonała przewodnictwo, dzięki czemu siarczany rozpuszczają się znaczenie szybciej.

Największe wymagania względem akumulatora – Centra EFB


Nowa gama akumulatorów Centra CL700 EFB przeznaczona jest do pojazdów mikrohybrydowych wyposażonych w system Start & Stop. Dzięki technologii EFB akumulatory tego typu zapewniają optymalne działanie w ekstremalnych zastosowaniach pracy pojazdu jakim jest system Start & Stop. Auto wyposażone w taki system wykonuje w ciągu doby nawet kilkadziesiąt razy większą ilość rozruchów niż samochodów bez tego systemu. Akumulatory EFB doskonale współpracują z systemami Start-Stop, systemami hamowania regeneracyjnego i innymi, zaawansowanymi technologiami redukującymi zużycie paliwa.
 

Dzięki zastosowaniu stopów ołowiu i dodatków węglowych akumulatory EFB z najnowszej gamy odznaczają się lepszą zdolnością przyjmowania ładunku i dobrą żywotnością w pracy cyklicznej.

centra efb



Akumulator Centra  EFB odpowiedni do:

  • Wysoka zdolność przyjmowania ładunku przez cały okres pracy
  • 3-krotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej
  • Optymalizacja pod kątem niepełnych doładowań
  • Idealna do małych i średnich aut z systemem Start-Stop oraz z innymi systemami redukcji spalania
  • Nowoczesne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji
  • Najnowsza generacja produktów została zaakceptowana przez producentów samochodów
  • Bardzo dobre pokrycie parku samochodowego przy niewielkiej liczbie produktów w gamie
  • Długi czas przechowywania na półce sklepowej

Największe wymagania względem akumulatora – Centra AGM


Gama akumulatorów Centra AGM przeznaczona jest do pojazdów mikrohybrydowych wyposażonych w system Start & Stop oraz system hamowania regeneracyjnego. Dzięki technologii AGM (Absorbent Glass Mat) akumulatory tego typu zapewniają optymalne działanie w ekstremalnych zastosowaniach pracy pojazdu jakim jest system Start & Stop. Auto wyposażone w taki system wykonuje w ciągu doby nawet kilkadziesiąt razy większą ilość rozruchów niż samochodów bez tego systemu. Produkt ten ma również zdolność przyjmowania wysokiego ładunku, co jest szczególnie istotne przy hamowaniu regeneracyjnym, inteligentnym alternatorze.

Akumulatory Centra Start-Stop AGM wykorzystują nowoczesne komponenty i materiały, w tym separatory z maty szklanej, zaawansowane stopy ołowiu i cyny oraz unikalne dodatki węgla do masy aktywnej.  Nowa generacja akumulatorów AGM sprawdzi się również na łodziach i w innych zastosowaniach, bazujących na inteligentnych układach oszczędzania paliwa.

centra agm

Akumulator Centra AGM odpowiedni do:

  • Zaprojektowany szczególnie dla pojazdów z napędem micro-hybrid, z systemem Stop & Start + system hamowania regeneracyjnego.
  • Zapewnia wydłużony okres użytkowania* w tradycyjnych samochodach z bogatym wyposażeniem, intensywnie użytkowanych.
  • Optymalne zastosowanie w kabinie pasażera.
  • Może być również wykorzystywany na łodziach i innych zastosowaniach gdzie potrzebny jest kompromis między wytrzymałością a wysokim prądem rozruchowym.

Zalety:

  • Najlepsza zdolność przyjmowania ładunku
  • 4-krotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej
  • Optymalizacja pod kątem niepełnych doładowań
  • Idealna do dużych samochodów, SUV-ów, vanów, pojazdów z systemem Start-Stop oraz pojazdów wyposażonych w wiele odbiorników prądu
  • Najwyższej klasy zabezpieczenia (szczelnie zamknięty – elektrolit uwięziony w macie szklanej)
  • System rekombinacji VRLA (regulowany za pomocą zaworów)
  • Najnowsza generacja produktów została zaakceptowana przez producentów samochodów
  • Bardzo dobre pokrycie parku samochodowego przy niewielkiej liczbie produktów w gamie
  • Długi czas przechowywania na półce sklepowej